رایانش ابری

رایانش ابری؛ پدیده‌ای نوظهور در اینترنت

cloud computing

امروزه بسیاری از افراد بدون اینکه حتی خبر داشته باشند از امکان رایانش ابری و رایانش ابری استفاده می‌کنند.

حدود ‌٢٠ تا ‌٣٠ سال پیش که هنوز شبکه‌های کامپیوتری پیشرفت نکرده بودند و اینترنت به این گستردگی نشده بود، هر کس مجبور بود که از کامپیوتر شخصی یا حداکثر شرکتی خودش استفاده کند. بعضا این کامپیوترها حتی در زمان خودشون قدیمی‌ و از رده خارج بودند و نمی‌توانستند انتظارات کاربر را برآورده کنند.

اوضاع زمانی بدتر می‌شد که کسی می‌خواست تا اطلاعاتش رو از جایی به غیر منزل یا دفتر کارش در دسترس داشته باشد. راحت‌ترین کار انتقال اون اطلاعات به حافظه‌های قابل انتقال مثل دیسک‌ها و فلاپی‌ها بودند که اون‌ها هم اشکلات بیشماری داشتند؛ از جمله محدود بودن حجمشان، حساس بودن در مقابل آسیب‌ها و همچنین عمر محدودشون که باعث می‌شدند اطلاعاتی که درونشون بود به شدت در معرض آسیب قرار بگیرد. این وضعیت ادامه داشت تا زمانی که پدیده‌ای به نام «رایانش ابری» یا «Cloud Computing» به وجود آمد.

رایانش ابری یا Cloud Computing به سرویس‌هایی اطلاق می‌شود که مبنای کار آن‌ها اینترنت باشد. به زبان ساده‌تر یعنی تمام سایت‌هایی که به نحوی از طریق اینترنت به شما خدماتی رو ارائه می‌کنند، بخشی از این پدیده هستند.

با به وجود اومدن رایانش ابری یا رایانش ابری یا Cloud Computing دیگه لازم نیست که حتما برای سفارش کالای خاصی به فروشگاه مراجعه کنید. یا اینکه برای انتقال اسناد و پرونده‌های مورد نیازتون از حافظه‌های قابل حمل استفاده کنید.

برای مثال Google Docs یکی از نمونه‌های بارز رایانش ابری است. شما در این سرویس که متعلق به کمپانی گوگل هست پرونده‌هاتون رو ایجاد، ویرایش، حذف و یا هر تغییر دیگری که بخواهید درونشون می‌دهید و مهمتر اینکه در سرتاسر دنیا به راحتی بهشون دسترسی دارید. مثال دیگه سرویس Picasa است که باز هم متعلق به گوگل است. شما در این سایت تصاویرتون رو دسته بندی می‌کنید، علامتگذاری می‌کنید و بازهم از همه جا براتون قابل دسترس است.

رایانش ابری یک پدیده نوظهور است و حتی کارشناسان هم به تعریف دقیقی برایش نرسیده‌اند، چرا که این پدیده همواره درحال تغییر و تحول است.


منبع

www.aftab.ir


فیلم معرفی رایانش ابری از سایت آپارات



  • از کجا باید شروع کنم ؟
    پس از اتمام فرآیند عضویت ایمیلی برای شما ارسال می شود که حاوی لینک فعالسازی اکانت شما می باشد بروی آن کلیک نموده تا اکانت شما فعال گردد سپس با توجه به نیاز خود پلنی را فعال نموده و حتما راهنمای کاربری . آنلاین فرم را مطالعه فرمایید مشاهده فیلم آموزشی ساخت فرم نیز بسیار مفید می باشد .
  • آیا آنلاین فرم پلن رایگان هم دارد ؟
    بله پلن رایگان نیز وجود دارد و لیکن امکانات آن محدودتر از سایر پلن ها می باشد اطلاعات کامل پلن های سامانه در صفحه سرویس های سامانه موجود می باشد .
  • اطلاعات فرم ها و فایل های من کجا ذخیره می شوند ؟
    آنلاین فرم در واقع یک فرم ساز مبتنی بر رایانش ابری یا همان Cloud Computing می باشد که اطلاعات فرم ها و فایل های کاربران در بانک های اطلاعاتی سامانه در محیطی کاملا امن و با سرعت رایانش بسیار بالا ذخیره میگردند ، که مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا در این فناوری می باشد .
    اطلاعات شخصی کاربران همانند ایمیل ، شماره همراه و سایر اطلاعات و همچنین اطلاعات فرم های کاربران به هیچ وجه من الوجوه در اختیار هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی قرار نخواهد گرفت و کاملا محرمانه تلقی خواهد شد .
    حریم خصوصی
  • آیا برای کار با سامانه به اینترنتی با سرعت بسیار بالا احتیاج دارم ؟
    الزاما خیر ، معماری پیشرفته آنلاین فرم،انتقال حداقل اطلاعات را با بالاترین سرعت ممکن مقدور ساخته است لذا می توان از سرویس های اینترنتی معمولی با سرعت هایی نه چندان بالا نیز بهره جست .
  • رایانش ابری

    رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری

    رایانش ابری

    رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری

    رایانش ابری

    رایانش ابری

    رایانش ابری

    رایانش ابری

    رایانش ابری
    رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری

    رایانش ابری

    رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری رایانش ابری